Cambodia Daily Pulled From The Streets For "Burma Daily" Edition

More undoubtedly coming soon. Briefly,

The Cambodia Daily published an 8-page supplement called “The Burma Daily.” Critical of the Burmese government, the title and some of the content was a snarky slam on the Phnom Penh Post‘s recent switch to a daily news format, and especially the new owners’ involvement in Burmese business concerns. [the ‘official web site’ for the supplement is content-less, as is almost true of the Cambodia Daily site.]

That’s not particularly news. What is blogworthy about this is that as of this morning, the Ministry of Information seized the supplements, which are not to be distributed.


2 thoughts on “Cambodia Daily Pulled From The Streets For "Burma Daily" Edition

  1. Pingback: Global Voices Online » Government confiscates Cambodia Daily supplement

  2. erikwdavis says:

    Other organizations have started joining the campaign to pressure Cambodia to lift their ban on the Daily’s special “Burma Daily.” This is essentially a press freedom issue (very little of the material in the issue was new, but prohibiting its distribution is a violation of free speech.)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s